חידוש אופנוע למכירה
מאת: אורי ברקן
אז החלטתם למכור את האופנוע/קטנוע שלכם? להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להפיק את מרב מחיר המכירה עבורו.
למה כדאי לחדש את האופנוע לפני מכירה?
כמו כל דבר אחר, כאשר אתם באים להציג את האופנוע שלכם לקונה פוטנציאלי, הרושם הראשוני שיקבל הקונה ממראה האופנוע יכתיב במידה רבה את המשך תהליך המכירה. לאופנוע אשר נראה מלוכלך, בעל מראה ישן, בעל פלסטיקה דהויה יש משמעות מידית בתפיסת והתרשמות הקונה. יתכן כי יחשוב שלא כדאי לקנות מכם את האופנוע מאחר ובולט כי לא טיפלתם ושמרתם עליו כראוי, או שתפיסת הערך הכספי של הקונה עבור האופנוע תהיה נמוכה מערך השוק עבור האופנוע מאחר ונראה שהוא ישן ואפילו מצריך החלפת חלקים על מנת להשיג מראה חדיש יותר. כך או כך, ללא מאמץ מינימלי לחידוש האופנוע, לא תצליחו למכור את האופנוע במחיר הרצוי.
אילו חידושים מומלץ לבצע באופנוע לפני מכירה?
קודם כל יש לבצע שטיפה מעמיקה של האופנוע, שכל חלקיו יהיו נקיים. הדבר נשמע ברור מאליו אבל תתפלאו כמה אנשים לא טורחים לבצע פעולה בסיסית זאת לפני מכירה.
לאחר השטיפה ניתן לחדש את חלקי הפלסטיק על מנת שיראו טוב יותר. מומלץ לבצע זאת עם חומר כגון פוליטרול, המחייה את הפיגמנט ושומר עליו לאורך שנים, ולא עם תכשירים קוסמטיים בלבד שלאחר זמן קצר תיעלם השפעתם. על הפוליטרול ויישומו – בהמשך המאמר.
בוץ, אבק, שמן וגריז יש לנקות ולהסיר היטב. זכרו גם לנקות באזורים נסתרים אשר הקונה עלול לבדוק (אבק מתחת לכיסא, בוץ מתחת למגנים). בנוסף, בדקו כי חיבורי המצבר נקיים.
יתכן כי חלקים מסוימים ידרשו החלפה לחדשים, במידה ולא ניתן לחדשם (פגומים, מעוכים, שרוטים לעומק וכו'). כמובן שבמידה והחלפת החלקים לחדשים תעלה את מחיר האופנוע מעבר להגיוני, רצוי לשקול אם להחליפם מאחר ויתכן שהקונה לא ישלם פרמיה על כך ויהיה מוכן רק לשלם את מחירון השוק ולא יותר מכך. ברוב המקרים אין צורך בהחלפת חלקים לחדשים וחידוש נכון של החלקים יספק את התוצאה רצויה: אופנוע שנראה חדש יותר מגילו, שנראה מטופח ושמור.
להלן רשימה מפורטת של שתסייע לכם בבדיקה ובניקוי:
- אבק, שמן ובוץ: נקו לעומק את האופנוע, חפשו אזורים נסתרים – מתחת למושב וכו'. בוץ מתחת למגני בוץ, שמן באזור המנוע וצינור הפליטה וכל לכלוך אחר.
- מצבר: בדקו כי חיבורי המצבר נקיים. כמובן וודאו כי המצבר תקין ומלא.
- חלודה: במידה וקיימת חלודה בחלקי מתכת באופנוע, יש להסיר את החלודה ולטפל במתכת בעזרת תכשירים מתאימים לחידושם והברקתם.
- צמיגים: את הצמיגים יש לשטוף היטב ואף רצוי להשתמש בתכשיר לחידוש מראה הצמיג (ואקס). וודאו כי לחצי האוויר תקינים.
- שרשרת הינע: את שרשרת ההינע יש לנקות לעומק להסרת לכלוך, שמנים ישנים ולשמן במידת הצורך יש לבצע מתיחה של השרשרת על פי הוראות היצרן.
- חלקי פלסטיקה: את חלקי הפלסטיקה הדהויים יש לנקות היטב ולטפל בהם בעזרת תכשיר חידוש פלסטיקה. פלסטיקה דהויה יכולה להוסיף שנים לתחושת הגיל של האופנוע שלכם ולכך יהיה ביטוי דרמטי במחיר המכירה.
- פנסים: פנסים דהוים יש לחדש בעזרת תכשירים ייעודיים. פנס דהוי גם יכשיל את העברת הטסט לאופנוע.
- מנוע: וודאו כי המנוע וכל החלקים המכניים תקינים ועובדים כראויי. במידת הצורך הכניסו את האופנוע למוסך לטיפול. וודאו כי מפלס שמן המנוע, נוזל קירור, ברקסים נמצאים בגובה המתאים.
- צבע: טיפול בפוליטרול לחידוש מראה הצבע יכול לעשות פלאים למראה הכללי של האופנוע.
- אביזרים ותוספות: יש לפרק ולהסיר כל אביזר ותוספת לאופנוע שאינם על פי התקן והחוק. אביזרים שבורים או שלא ניתנים לחידוש יש גם להסיר.
פלסטיקה לאופנועים מחיר
חלקי פלסטיקה לאופנועים הנם דבר יקר להחלפה. עלות החלפתם (לא כולל עבודה) יכולה להסתכם בכמה עשרות עד אלפי שקלים תלוי בגודל החלק, יצרן וכו'. חידוש חלקי פלסטיקה אם כך, יכול להיות פתרון יעיל וחסכוני, במיוחד אם החידוש משמעותי, מחייה את הפיגמנט שדהה והוא יישמר לאורך זמן. יתרון נוסף לטובת חידוש לעומת החלפה, הוא היכולת לבצע את הפעולה ללא הצורך בפירוק והחלפה.
חידוש פלסטיקה לאופנועים
במידה וחלקי הפלסטיקה במצב תקין אך דהויים, נראים ישנים, שרופים מהשמש הישראלית, קיים מוצר מאוד איכותי בשם פוליטרול אשר מהווה מהפכה של ממש בחידוש הפלסטיקה. חומרים אחרים בשוק נותנים רק פתרון זמני (כמה ימים לכל היותר) מאחר והם רק נמרחים כשכבה חיצונית לפלסטיקה ואינם באמת מטפלים בפלסטיק ולא חודרים לעומקו לאורך זמן. רוב החומרים מבוססי סיליקון ושמנים למיניהם וכאמור אינם נותנים מענה אמיתי לצורך בחידוש החלקים. כמו כן, לרוב, חומרים אלו משאירים שכבה דביקה על הפלסטיקה אשר אינה נעימה למגע וגרוע מכך, היא הופכת למגנט לאבק ולכלוך.
בניגוד לחומרים אלו, הפוליטרול הנו חומר מבוסס שמן נוזלי (חומר נושא פטנט בינלאומי) המיוצר בצרפת.
החומר מאוד קל לשימוש: לאחר שטיפת החלקים ויבושם, פשוט מורחים בעזרת מברשת או מטלית, ונותנים לחומר להיספג בפני השטח כ-20 דקות (ייבוש מלא עד 24 שעות). לאחר מכן, מנגבים את העודפים בעזרת מטלית מיקרופייבר. זהו!
הנוסחה הייחודית של חומר זה נועדה לחדירה וטיפול בעומק הפלסטיקה כך שהתוצאה היא מראה של פלסטיקה חדשה לחלוטין אשר תישמר לאורך זמן. עלות החומר דומה לחומרים אחרים (אשר אינם נותנים מענה אמיתי) והיא זניחה לעומת עלות החלפת חלק לחדש או משומש. כמו כן, לאחר הטיפול, הפלסטיקה באופנוע עם המראה החדש שלה, ללא ספק תוסיף ערך ותקל על מכירת האופנוע שלכם (ויעשה את הקונה מאושר).
גם אם אינכם מוכרים את האופנוע שלכם ורק רוצים לפנק את עצמכם במראה חדש לכל הפלסטיקה באופנוע שלכם (זוכרים את התחושה כשהאופנוע היה חדש?), נסו את פוליטרול ותיהנו מאופנוע בעל מראה חדש לאורך זמן רב.